Sziasztok.
Arra gondoltam, hogy egyszerű és gyors leírás készítek azoknak akiknek nem jön össze a 100 fps játék közben.
Képeket nem fogok csatolni, mert mindenkinek más a videokártyája, így a beállítások menetei is többfélék lehetnek.
FONTOS!: Győződj meg róla, hogy a beállításaid megegyezzenek a Counterstrike videóbeállításaival.
(Ha ez nem teljesen érthető a későbbiekben elmagyarázom)
Tartalom:
1. Fejezet : a 100 fps megjelenítése
Ez a fejezet nem azt mutatja be, hogy érd el a 100fps-t játék közben, csak kényszeríti a játékot, hogy 100fps-en futtassa, függetlenül attól, hogy a monitorod képes ezt megjeleníteni.
2. Fejezet: 100 fps elérése Vsync-el(függőleges frissítés)
Ez a fejezet segíteni fog abban, hogy megjelenítsd a 100fpst. Fontos, hogy ez a megoldás csak CRT monitorral lesz elérhető. Crt= LCD ellentéte
.
3. Fejezet: 100 fps elérése LCD monitorral
Csak LCD monitornál működik
4. Fejezet: Vsync be van kapcsolva, de nincs meg a 100 fps
Akkor lássuk sorra a fejezetek:
1. Fejezet:
Jobb kattintás az asztalra majd válaszd ki a tulajdonságok menüt.
Kattints a Beállítások fülre, majd a Speciális beállításokra.
A legtöbb Nvidia kártyahasználónak a második sor, jobb sarkában lévő menüre(Teljesítmény és megjelenés) kattintva érheti el a kártya beállításait.
Az ATI felhasználók az 3D beállítások menüpont alatt találhatják ezt.
Majd keressétek meg a : Várakozás a függőleges frissítésre : és itt a : Mindig ki menüpontra
Ezután kapcsoljuk ki az Adaptív vonalsimítást is.
És végül a Mipmap részletek szintjét állítsuk : Nagy teljesítményre.
Alkalmazzuk a beállításokat, és lépjünk ki a beállításokból.
Indítsuk el a Counterstrike-ot, majd a konzol segítségével írjuk be : fps_max 101.
2. Fejezet:
Az első pár lépés ugyanaz mint az előbb, annyi különbséggel, hogy a (Várakozás a függőleges
frissítésre) Vsync-et bekapcsoljuk.
Ezek után találjunk egy olyan Képernyőfelbontást amelynél a Képernyő-frissítési gyakoriság 100Hz körül mozog, de remélhetőleg nagyobb. És válasszuk ezt az opciót ha lehetséges.
Ez a beállítás csak a CRT(katódsugárcsöves) monitoroknál működik. LCD monitoroknál a max 75Hz.
Nyissuk meg a Steamünket és a Library-ra kattintsunk. Az itt található Counterstrike játékra jobb gombbal kattintva előhívjuk a játék tulajdonságait.
Az indítási lehetőségek menüpontnál írjuk be: -freq 100
Fogadjuk el a beállításokat, majd indítsuk el a játékot.
Végül ne feledjük el az fps_max 101 beállítást.
3. Fejezet :
Jobb kattintás az asztalra majd válaszd ki a tulajdonságok menüt.
Kattints a Beállítások fülre, majd a Speciális beállításokra, Monitor menüpontra és a Képernyő-frissítési gyakoriságot állítsuk 75Hz-re.
(Attól függ mennyi a felbontása a képernyődnek, minél nagyobb annál kisebb a képernyő-frissítési gyakoriság.)
Ezek után kapcsoljuk be a Vsync-et, majd fogadjuk el.
Nyissuk meg a Steamünket és a Library-ra kattintsunk. Az itt található Counterstrike játékra jobb gombbal kattintva előhívjuk a játék tulajdonságait.
Az indítási lehetőségek menüpontnál írjuk be: -freq 75
(-freq ide annyit írj amennyire állítottad a képernyő-frissítési gyakoriságot)
Hívjuk elő ismét a console-t majd írjuk be: fps_max és ide annyi írjuk amennyire álíltottuk a frissítést. (pl: fps_max 75)
4. Fejezet:
Ha be van kapcsolva a Vsync, de nincs meg a 100 fps, akkor bekapcsoljuk a Tripla pufferelést.
Nvidia: ahol bekapcsoltuk a Vsync-et azalatt található a Normál beállítások menüpont, majd ott kattintsunk a Speciális/egyedi beállításokra.
Majd fogadjuk el és remélhetőleg meglesz a 100fps, vagy amennyire állítottuk .
Ati: 3D beállítások majd OpenGl beállítások, és itt találjuk a Triple pufferelést.
Vége.
Remélem érdekesnek, és főleg hasznosnak találtátok ezt a kis leírást.
Sajnos ezeknek a beállításoknak az alkalmazása nem garantálja 100%-ban, hogy meglesz a kívánt 100 fps. A legjobb megoldás erre egy jobb gép vásárlása
, ami sajnos nem mindenkinek adatik meg.
Utoljára még leírnék egy cfg beállítást, amellyel talán sikerül egy kicsit növelni az fpsed:
rate "20000"
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"
ex_interp "0"
voice_avggain "0"
voice_enable "0"
voice_loopback "0"
voice_maxgain "0"
voice_modenable "0.000000"
voice_overdrive "0"
voice_overdrivefadetime "0"
voice_recordtofile "0"
voice_scale "0.000000"
r_bmodelhighfrac "0"
r_decals "0"
r_detailtextures "0"
r_dynamic "0"
r_lightmap "0"
r_mirroralpha "0"
r_mmx "1"
r_norefresh "0"
r_shadows "0"
r_traceglow "0"
cl_allowdownload "1"
cl_backspeed "400"
cl_corpsestay "0"
cl_dynamiclights "0"
cl_forwardspeed "400"
cl_gaitestimation "1"
cl_gibcount "0"
cl_himodels "0"
cl_lc "1"
cl_lw "1"
cl_nopred "0"
cl_observercrosshair "1"
cl_particlefx "0"
cl_pitchdown "89"
cl_pitchup "89"
cl_rate "9999"
cl_resend "0"
cl_shadows "0"
cl_solid_players "1"
cl_weather "0"
cl_minmodels "1"
violence_ablood "1"
violence_agibs "0"
violence_hblood "1"
violence_hgibs "0"
GL_TEXTUREMODE "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
gl_affinemodels "0"
gl_alphamin "0.25"
gl_clear "0"
gl_cull "1"
gl_dither "1"
gl_keeptjunctions "0"
gl_lightholes "0"
gl_max_size "256"
gl_monolights "0"
gl_palette_tex "0"
gl_picmip "0"
gl_playermip "2"
gl_polyoffset "0.1"
gl_reporttjunctions "0"
gl_round_down "3"
gl_smoothmodels "0"
gl_texsort "1"
gl_wateramp "0"
gl_ztrick "1"
_snd_mixahead "0.1"
s_a3d "0"
s_automax_distance "30.0"
s_automin_distance "2.0"
s_distance "60"
s_doppler "0.0"
s_eax "0.000000"
s_leafnum "0"
s_max_distance "1000.0"
s_min_distance "8.0"
s_occ_epsilon "0"
s_occfactor "0"
s_polykeep "0"
s_polysize "0"
s_reverb "0"
s_rolloff "1.0"
s_usepvs "0"
sv_voiceenable "0"
ati_npatch "0"
ati_subdiv "0"
m_filter "0"
m_pitch "0.022000"
tracerred "0"
traceralpha "0"
max_shells "0"
max_smokepuffs "0"
ex_maxerrordistance "0"
_detailtexturessupported "0"
ambient_fade "0"
console "1"
crosshair "1.000000"
d_spriteskip "0"
developer "0"
fastsprites "2"
gunsmoke "0"
hud_centerid "1"
joystick "0"
loadas8bit "1"
mp_decals "0"
precache "1"
sv_aim "0"
tripplebuffer "0"
vid_nopageflip "0"
vid_wait "0"
viewsize "120"
Köszönöm, hogy benéztél ide
Üdv,
Robin